CURS PROJECTES DE CREACIÓ COL·LABORATIVA MUSICAL I AUDIOVISUAL EN DISTANCIAMENT SOCIAL AMB SOUNDCOOL

LINK MATRICULA

Donada el gran acolliment que aquest curs va tenir realitzarem un nou curs, que s’impartirà pel Doctor Jorge Sastre Martínez i per Saúl Moncho Moncho, on aprendre a realitzar projectes de creació col·laborativa i audiovisual en aquesta situació de distanciament social que vivim actualment, donant-nos suport en Soundcool. Es posarà l’accent en les facilitats que proporciona Soundcool en tots els casos possibles actuals de distanciament social COVID: des de la creació col·laborativa en situació de confinament, passant per una situació mixta (participants presencials i participants en les seues llars), fins a una situació presencial que respecte el distanciament social.

El curs començarà el 19/11/2020 i finalitzarà el 28/11/2020, sent el dia 21 i el 28 classes presencials de 10-14h que s’impartiran per Teams en streaming, i la resta seran vídeo classes gravades.

Aquesta acció formativa està dirigida a:

Professors interessats en projectes de creació col·laborativa musical, sonora i audiovisual.
Titulats i estudiants superiors de conservatori.
Llicenciats o estudiants universitaris superiors de Belles arts.
Enginyers o estudiants universitaris superiors interessats en multimèdia.
En acabar l’activitat l’assistent podrà:

Utilitzar Soundcool per a la realització de projectes i obres musicals, sonores i audiovisuals de creació col·laborativa.
Realitzar creacions col·laboratives controlant l’aplicació Soundcool de l’ordinador central amb l’app Soundcool de mòbils i tauletes dels participants a través wifi i a distància per internet amb la nova versió 4.0 de Soundcool.
Conèixer diferents obres musicals, sonores i audiovisuals professionals i educatives realitzades a Europa i Amèrica amb Soundcool.
Realitzar un projecte o obra musical, sonora i audiovisual col·laborativa en cas de distanciamento social COVID o fins i tot confinament.
El preu del curs serà de 90€ per a personal de la UPV, professors, estudiants i exalumnes, i 100€ per al públic en general.

El programa del curs és el següent:

1) Funcionament de l’eina per a projectes de creació col·laborativa musicals, sonors i audiovisuals.
a) Instal·lació de Soundcool en ordenadors MAC o PC, Apps IOS o Android.
b) Mòduls d’àudio: fonts sonores, efectes, mescladors.
c) Mòduls de vídeo: fonts de vídeo, mescladors, realització de vídeo.
2) Control de l’aplicació Soundcool d’ordinador amb mòbils i tauletes Android i iOS.
a) Connexió per wifi.
b) Connexió per internet en distanciament social COVID usant la nova versió 4.0 de Soundcool.
3) Exemples d’obres musicals i audiovisuals realitzades a Europa i Amèrica.
a) Improvisació Soundcool en Spirit of the Objects en Washington Square Park de Nova York i control de la música mitjançant la dansa amb ulleres de realitat augmentada en HoloSound, World Science Festival de Nova York (2019).
b) Composició i representació musical col·laborativa en l’òpera La Mare dels Peixos en el Palau de les Arts de València i en el Centre Nacional de les Arts (Mèxic). Control de Soundcool amb sensors en l’estrena als EUA.
c) Projecte Erma de Lorca amb el Conservatori Superior de Dansa de València.
d) Projectes Audacity-Soundcool per Roger Dannenberg, cocreador d’Audacity.
4) Realització d’obres musicals i audiovisuals col·laboratives en distanciament social.
a) Nous mòduls versió 4.0: ruteadores, croma, efecte delay vídeo, conversió artística àudio-vídeo, Control MIDI i OSC.
b) Dues modalitats: obres per a centres educatius i obres professionals.
c) Una selecció s’estrenarà en el Festival MEVArt de Música Electrònica i Vídeo Art de la Universitat Politècnica de València.

Col·laboren: